“Aİ-95”in qiymətini dövlət nə vaxt tənzimləyə biləcək? | TƏHLIL
Bu baxımdan, “Aİ-95” və “Aİ-98” markalı benzin növlərinin ölkəmizə kənardan idxal olunduğunu nəzərə alsaq, bunların qiymətlərinin də artacağı gözlənilən idi. Bizdə yalnız “Aİ-92” və dizel yanacağı istehsal olunur. Odur ki, digər ölkələrdə "Aİ-95" və "Aİ-98" yanacaq növlərinin qiymətləri hansı səviyyədədirsə, Azərbaycan bazarına da eyni qiymətə gəlib çıxır.
Yeri gəlmişkən, 2021-ci ildə ölkəmizə ümumən 155 092,66 ton benzin (115 888 260 dollar dəyərində) idxal edilib ki, bu, 2020-ci illə müqayisədə 40 484,78 ton və ya 35,3 faiz artıq deməkdir. 2021-ci ildə Azərbaycana idxal edilən “Aİ-95” premium ilə “Aİ-98” super markalı benzinin orta illik dəyəri 2020-ci illə müqayisədə artıb. Belə ki, qeyd olunan dövr ərzində 147 412,23 ton həcmində, 111 106 150 dollar dəyərində “Aİ-95” premium markalı benzin idxal edilib ki, onun da bir ton üçün orta illik dəyəri 753,71 dollar təşkil edib. Bu isə əvvəlki illə müqayisədə 24,7 faiz çox deməkdir.
Həmçinin 2021-ci ildə ölkəyə 2 684,79 ton həcmində və 2 395 070 dollar dəyərində “Aİ-98” markalı benzin idxal edilib ki, onun bir ton üçün orta illik idxal dəyəri 892,08 dollar təşkil edib. Bu da 2020-ci ildə idxal edilən bir ton “Aİ-98” markalı benzinin orta illik idxal dəyərindən 12,9 faiz çox edib.
Ortada təbii ki, "qorxulu" heç nə yoxdur. Lakin ölkədə satılan yanacaq məhsullarının sırasında “Aİ-95” markalı benzinin payı bundan əvvəl təxminən 10 faiz təşkil edirdi. “Aİ-95” və “Aİ-98” markalı yanacaq növlərinin qiyməti axırıncı dəfə ötən ilin sentyabrın 15-də artmışdı. “Aİ-98” 1,9 manat, “Aİ-95” isə 1,6 manat olmuşdu. Bundan öncə “Aİ-95 PREMİUM”un 1 litrinin qiyməti 1,45, “Aİ-98 SUPER” markalı benzinin qiyməti isə 1,6 manat təşkil edirdi. Göründüyü kimi, qiymət artımları nəticəsində “Aİ-95”in satışı xeyli aşağı düşüb. Ümumi istehlakda “Aİ-95” benzinin payı 10 faiz təşkil edirdisə, hazırda bu rəqəm 8,5-8,8 faizə bərabərdir. “Aİ-98” markalı benzinin bazar payı isə bundan da aşağıdır.
Ölkəmizdə ən çox satılan marka olan “Aİ-92” və dizel yanacağına tələb isə əksinə, getdikcə artır. Dizel yanacağından kənd təsərrüfatında da istifadə edilir. Odur ki, “Aİ-95” markalı benzinin qiymətinin 40 qəpik bahalaşması heç bir mənfi təsir yaratmamalıdır. Ancaq ola bilər ki, “Aİ-95” markalı benzindən istifadə edənlərin bir qisminin “A-92”dən istifadəyə keçməsi nəticəsində sonuncuya tələbat bir az da artsın. Bu ehtimal SOCAR-ın balansında olan Heydər Əliyev adına Bakı Neft Emalı zavodunda (NEZ) yenidənqurma və modernizasiya işlərini mümkün dərəcədə tez başa çatdırmağı tələb edir.
Yeri gəlmişkən, bir müddət “Aİ-92” və “Aİ-95” markalı benzin növlərinin idxal rüsumları ləğv olunmuş, aksiz ödəmələri isə 200 manatdan 1 manatadək azaldılmışdı. Bu baxımdan, yerli istehsal tezliklə bərpa olunmasa, xarici bazarlar hələ çox diqtə edə bilər. Hələlik isə adı çəkilən zavodda yenidənqurma və modernizasiya layihəsinə dair birinci mərhələnin 2023-cü ildə, ikincinin isə 2027-ci ilin sonunda bitəcəyi deyilir. Nəticəsdə NEZ bütün Xəzər dənizi ölkələrinin neftini emal edə biləcək gücə sahib olmalıdır. Zavodda ildə 2 milyon ton avtomobil benzini istehsal ediləcək ki, bunun 60 faizi “Aİ-92”, 40 faizi isə “Aİ-95” markalı benzinin payına düşməlidir. O zaman digər yanacaq məhsullarının da qiymətlərinin ölkəmizdə dövlət tərəfindən tənzimlənməsi mümkündür. Çünki Azərbaycanda buna hələ çox ehtiyac var.
Pərviz Heydərov
Azvision.az üçün